tiistai 5. toukokuuta 2009

Delhi

Tulin tänään Delhiin, oon aika kuoleman väsynyt, koska nukuin viime yönä vaan muutaman tunnin ja matkustaminen on täällä aikamoista..:) Ensin mentiin moottoripyörällä 35 km juna-asemalle. Mun rinkka painaa aivan törkeesti, siis oikeesti...Oli aika riskialtista siis olla se selässä pyörän kyydissä!Vähän liian nopee käännös, ja meinasin putoo kyydistä, kun rinkan paino vei mukanaan.Huh, selvittiin kuitenkin. Toisesta pyörästä(tultiin kahella pyörällä, kaksi päällä kummassakin, kun mulle tuli saattaja mukaan, yksi työkaveri toi siis tänne) hajos rengas, joten jatkettiin kolme päällä+kaikki mun matkatavarat. Voin kertoo ettei mun peakin reppukaan läppäreineen kaikkineen oo kevyt;) Ja toinen työkaveri on lihava. Päästiin kuitenkin perille juna-asemalle, vatsalihakset kippuralla.
Juna oli tietty aivan jumalattoman täynnä, ja meillä ei ollu reservation lippuja(niitä saa vaan etukäteen). Eli on vaan tietyt vaunut jonne saa mennä=> seisoin kantamuksineni sellaisessa väentungoksessa, jossa ikinä en oo ollut. Pystyin lähes nukkuu seisaallaan, koska olin niin tiukassa puristuksessa. Luojan kiitos Alwarissa useat lähti pois ja pystyttiin rynnimään istumaan, hattuhyllylle.Voi sitä onnea, ei jouduttu seisoo ku 50 min.Mulla on varmasti mennyt kuulo täällä, koska nykyään pystyn hyvin nukkuu junassa. Ja tunto,Mulla oli ehkä 30 cm tilaa ja rautalaita painoi ja puudutti jäsenet mutta siinä sitä nukuttiin(ilman korvatulppia!) pari tuntia.Nää junat on oikeesti tosi kovaäänisiä, ja ihmiset vielä kovaäänisempiä.Oon itsekin aika ihmeissäni nukahtamiskyvystäni täällä. Asiaa tietysti auttaa, että herätys oli tänään 4.30, mutta silti.

Huomenna koittaa taas onnen päivä, pääsen turistiksi taas! Ravi, joku työntekijä täältä, opastaa:) Otetaaan aamulla autoriksha päiväksi, ja illalla se vie mut Anusuiyan kälyn ja veljen luo!:) Ne on tosi mukavia ihmisiä..Kertoo varmasti jo paljon, että ne kutsui mut luokseen kylään. Ja ei vain kylään, vaan yöpymään: we live near to the airport so you can get easily there. Odotan jo innolla. Meenu(Anusuiyan käly) on Dr.Meenu Singh Roy:) Englanti on parempi ja huolitellumpi kuin useimmilla briteillä:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti